APPLiA:s leveransbestämmelser inom reparation

APPLiA har en lång tradition av att vara företagen behjälpliga med leveransbestämmelser i kundrelationer. Här har vi sammanfattat vilka leveransbestämmelser som är behjälpliga vid reparation.

Vid reparation utanför vad som enligt konsumenttjänstlagen omfattas av garanti och/eller reklamationsfrist har APPLiA i samråd med Konsumentverket tagit fram bestämmelser.

APPLiA Reparation 2021 reviderades under förra året och nu finns även korta kommentarer – en praktisk handledning till dokumentet.

Alla leveransbestämmelser finns tillgängliga i aktuell version på APPLiAs hemsida. Samtliga leveransbestämmelser erhåller årtal för senaste reviderade utgåvan och är gällande till nästa revidering då årtal uppdateras.

APPLiA står till förfogande för rådgivning och utbildning kring lagstiftning och leveransbestämmelser.


Branschnyheter


Elektronikskatten: Politisk verkstad och agerande nu 

Redan vid införandet 2017 av elektronikskatten, även kallad kemikalieskatten, var ifrågasättandet omfattande. Statens egna myndigheter, Skatteverket och Tullverket, avrådde från

Rapporten tydlig: Dramatisk ökning av skatteuttaget

APPLIA släpper idag en fulltäckande, uppföljande rapport om elektronikskattens påverkan under fjolåret och en prognos för hur skatten kommer att

Starka röster om LSKE

På en global marknad ska miljön ses som en global sak, det är budskapet från riksdagsmannen Larry Söder, Kristdemokraterna. Sverigedemokraterna

Vitvaror backar – hushållsapparater plussar

I skuggan av den minskande bostadsproduktionen i Sverige och det ogynnsamma läget för större renoveringar, fortsätter försäljningen av vitvaror (MDA)