APPLiA:s leveransbestämmelser inom reparation

APPLiA har en lång tradition av att vara företagen behjälpliga med leveransbestämmelser i kundrelationer. Här har vi sammanfattat vilka leveransbestämmelser som är behjälpliga vid reparation.

Vid reparation utanför vad som enligt konsumenttjänstlagen omfattas av garanti och/eller reklamationsfrist har APPLiA i samråd med Konsumentverket tagit fram bestämmelser.

APPLiA Reparation 2021 reviderades under förra året och nu finns även korta kommentarer – en praktisk handledning till dokumentet.

Alla leveransbestämmelser finns tillgängliga i aktuell version på APPLiAs hemsida. Samtliga leveransbestämmelser erhåller årtal för senaste reviderade utgåvan och är gällande till nästa revidering då årtal uppdateras.

APPLiA står till förfogande för rådgivning och utbildning kring lagstiftning och leveransbestämmelser.


Branschnyheter


Frida Faxborn, näringspolitisk expert på TechSverige, Pernilla Enebrink, vd på ElektronikBranschen, Kent Oderud, ordförande i APPLiA. Bild: Grøtt, Vegard, Pressbild

Skarp branschöverskridande kritik mot elektronikskatten

Den första juli ändras elektronikskattens utformning och avdrag blir endast möjligt om varan inte innehåller brom, klor eller fosfor. Om

Ny hållbarhetsrapport från El-kretsen

El-Kretsen släppte i april sin hållbarhetsredovisning för 2022. Rapporten visar, förutom att närmare 155 000 ton material har samlat in

Årsmöte med APPLiA 

Årsmötet inleddes med ett föredrag om IT-säkerhet och vilka förebyggande åtgärder företag kan skapa i sina egna bolag för att

Sänkta skattesatser ger högre skatteuttag 

Det här är en argumenterande text från Applias ordförande Kent Oderud med syfte att påverka.  Hör och häpna – taket