APPLiA:s leveransbestämmelser inom reparation

APPLiA har en lång tradition av att vara företagen behjälpliga med leveransbestämmelser i kundrelationer. Här har vi sammanfattat vilka leveransbestämmelser som är behjälpliga vid reparation.

Vid reparation utanför vad som enligt konsumenttjänstlagen omfattas av garanti och/eller reklamationsfrist har APPLiA i samråd med Konsumentverket tagit fram bestämmelser.

APPLiA Reparation 2021 reviderades under förra året och nu finns även korta kommentarer – en praktisk handledning till dokumentet.

Alla leveransbestämmelser finns tillgängliga i aktuell version på APPLiAs hemsida. Samtliga leveransbestämmelser erhåller årtal för senaste reviderade utgåvan och är gällande till nästa revidering då årtal uppdateras.

APPLiA står till förfogande för rådgivning och utbildning kring lagstiftning och leveransbestämmelser.


Branschnyheter


Tre extra energisnåla produktnyheter

Energisnåla produkter blir en allt viktigare produktkategori för APPLiAs medlemmar. Under hösten har flera företag lanserat nya vitvaror med energiklass

Energibesparingar inför vintern – tips till hushållen

Energikonsumtionen är i ständigt fokus och just nu möts vi dagligen av råd kring hur vi spar såväl el som

Dammsugare, dekorsatser och intelligenta ugnar

Wilfa kliver i och med lanseringen av Innovac Sensor in på dammsugarmarknaden igen, Bertazzoni ger användarna möjligheten att sätta en

Utökat lagstöd för kontroll av produkter

Den 25 juli i år trädde lagändringar i kraft inom ekodesign- och energimärkningsområdena i Sverige, detta som en följd av