IFA-mässan fortsätter i Berlin

Det har rått viss osäkerhet om att den stora branschmässan för vitvaror, hushållsapparater och hemelektronik IFA skulle flyttas från Berlin till någon annan tysk mäss-ort i framtiden. Nu meddelas i ett pressmeddelande att så inte är fallet. IFA stannar kvar i Berlin framöver. Företagen gfu och Clarion Events har nått en överenskommelse med Messe Berlin om att IFA ska stanna kvar på Berlins utställningsområde också framöver.

IFA-Management GmbH bildat

Parterna har nått en överenskommelse: världens kanske viktigaste mässa för konsumentelektronik och hushållsmaskiner kommer att som tidigare genomföras på mässområdet i Messe Berlin GmbH. Ansvaret för evenemanget kommer nu att ligga hos IFA Management GmbH – ett nytt joint venture grundat av gfu Consumer & Home Electronics GmbH tillsammans med Clarion Events Ltd, en av världens ledande oberoende evenemangsarrangörer.

Dr Sara Warneke, VD för gfu: ”Jag är mycket glad över att IFA stannar i Berlin. Messe Berlins expertis när det gäller att iscensätta en mässa av denna storlek och den potential som erbjuds av det nya IFA Management GmbH kommer att vara avgörande för att upprätthålla IFA: s framgång under de kommande åren.

Fler startups, mer underhållning

Under det nya partnerskapet planerar IFA att bygga vidare på sin framgång genom att utöka sitt digitala erbjudande och IFA Next-varumärket för att lägga till fler startups och innovativa produkter till evenemanget. Det nya partnerskapet kommer att investera i funktioner, nya upplevelser och underhållning för att generera mer värde och spänning för besökare, mäss-deltagare, sponsorer och utställare.

Vi ser redan fram emot IFA 2023 i september!

Text: Kent Oderud


Branschnyheter


Produktnyheter för allergiker, trångbodda och energimedvetna

Skaftdammsugare med dammsugarpåsar, lyxig och kompakt espressomaskin och kombimaskin med hybridteknik till tvättstugan. APPLiAs medlemsföretag lanserar ständigt nya innovativa produkter för hemmets alla

De’Longhi har presenterat hållbarhetsmanifestet ”Transforming with Integrity”

De’Longhi presenterade den 1 november det nya hållbarhetsmanifestet ”Transforming with integrity”, som förklarar De’Longhis hållbarhetsarbete, motiv och uppdrag genom tre

Electrolux och Houdini samarbetar för hållbar klädvård

Med hållbarhet och cirkulära affärsmodeller gemensamt utökar Electrolux och Houdini Sportswear sitt samarbete genom att öppna en hub i Houdinis

Smeg öppnar upp nyrenoverat showroom och butik i Malmö

Smeg öppnade sin svenska filial 2005 i det expansiva området Dockan i Västra hamnen, Malmö. Här vill man visa upp