Marknadsföring: Dometics ambassadörer tar produkterna till ny nivå

Dometic har tagit fasta på att vi är många som återupptäckt naturen under pandemin och som kanske drömmer om ett enklare liv. Med hjälp av deras ambassadörer, som de beskriver som modiga själar som har uppfyllt sin dröm om ett nytt liv och kastat sig in i den mobila livsstilen, kan kunderna inspireras av hur deras produkter underlättar vardagen för dem som valt ett liv med mindre stress och mer tid till naturupplevelser. Sedan i juli kan den som besöker Kungsgatan i Stockholm även ta del av hela sortimentet i deras store-in-store hos Haglöfs.

 

Dometics ambassadörssida kan du läsa om äventyrare som Sebastian Canaves som utifrån sin jeep utforskar världen med över 100 besökta länder och parallellt driver Tysklands största hemsida för resor och äventyr, off-the-path.com. Utöver om sin livsstil berättar han om hur han var noga med att byggda om sin Jeep Wrangler så att den nya designen skulle ha plats för Dometic CFX3 35, en kylbox med robust design för att klara av allt resande. Eller om seglaren Uma som kan äta färsk mat längre när hon korsar Atlanten.

Sedan juli i år har Dometic flyttat in med en store-in-store i outdoorvarumärket Haglöfs flagship store på Kungsgatan i centrala Stockholm för att kunna visa upp hela sitt breda sortiment för ett aktivt friluftsliv.

”Vi är mycket glada över att samarbeta med Haglöfs i deras snyggt uppbyggda flagship store i Stockholm. Det är en perfekt plattform för oss att visa upp våra produkter där kunder kan uppleva vår enastående design gjord för friluftsliv och mobil livsstil”, sa Henrik Fagrenius, chef för Segment EMEA på Dometic i ett pressmeddelande den 12 juli.

Text: APPLiA redaktion
Bild: Unsplash


Branschnyheter


Vitvaror backar – hushållsapparater plussar

I skuggan av den minskande bostadsproduktionen i Sverige och det ogynnsamma läget för större renoveringar, fortsätter försäljningen av vitvaror (MDA)

APPSTAT lanserat

APPLiA byter system för branschstatistiken. Det nya systemet APPSTAT har gemensamt utvecklats av branschföreningarna i Norden och först ut in

Manifest del 2 – Stöd till medborgare och ökat fokus på återbruk

Applia Europes manifest för 2024, som presenterades den 18 december 2023, är en ambitiös färdplan med praktiska rekommendationer för beslutsfattare

En svag avslutning på 2023

Årets december avslutade svagt för branschen som helhet, men med minus 6,5 procent ackumulerat mot föregående år, landade siffrorna för