Säsongens reklamkampanjer

Reklam och marknadsföring är ett naturligt inslag i vardagen, och här uppmärksammar vi fyra företag vars marknadsföring i vår stuckit ut på ett eller annat sätt.

 


Bertazzoni

Bertazzoni anger att ända sedan företaget grundades 1882 har de alltid förstått att köket är familjelivets hjärta, och deras matlagningsprodukter har alltid utformats för att hjälpa människor ta den bästa hemlagade maten till familjens bord.

Bertazzoni fyller alltså 140 år i år, och är därmed ett av de äldsta familjeföretagen inom vitvarubranschen, och ett sätt att fira detta är att designen av den ikoniska spisserien Heritage (som med sin varma och autentiska stil är djupt rotad i företagets ursprung) förnyats helt, samtidigt som den behållit sin tidlösa charm. Ett annat är framtagningen av videoklippet ”Bertazzoni 140 | Always making the future” som kan ses ovan.


Gram

”Every Gram Counts” eller ”Varje Gram räknas” är namnet på Grams nya marknadsföringskampanj, med målet att stärka varumärkets närvaro i Norden och bygga varumärket starkare hos slutkonsument.

Gram anger att man i över 120 år har levererat kompromisslös kvalitet och skandinavisk design, och att man går att lita på hela vägen – varje Gram räknas när man ska inreda sitt kök, som synes i videon ovan.


Miele

Miele har i vår satsat hårt på sitt budskap ”Kvalitet före sin tid” där företaget berättar att deras produkter är byggda att hålla i 20 år. Miele har ett antal olika videoklipp på detta tema, med fokus på hållbarhet, hantverk, prestanda, dammsugare, diskmaskiner, köksprodukter och tvättmaskiner, samt det allmänna klippet i videon ovan.


Philips

Philips har marknadsfört ett antal olika produkter i vår, som till exempel IPL-hårborttagningsenheten Lumea Prestige, eltandborsten Sonicare Prestige, trimmern OneBlade Pro, Airfryer med Smart Sensing samt SpeedPro Max Aqua – som dammsuger och våttorkar på samma gång, i videoklippet ovan.

Ola Larsson


Branschnyheter


Expertens tips – så skyddar du ditt hem mot hackare

Digitaliseringens fördelar är många – komfort, hållbarhet och tideffektivitet är några av de faktorer som kan öka tack vare smarta

Industriell innovation, hållbarhet och tjänstetillväxt

2023 inleddes med CES, Consumer Electronics Show, i Las Vegas – ett mecka för produktnyheter och tekniska innovationer. Applia bevakade

Trendspaning CES – Consumer Electronics Show

Förändringsarbetet på CES har pågåt under flera år och nu även resulterat i att arrangären bytt namn till CTA –

Ännu hög takt i färdigställandet av bostäder

Allt är inte mörkt på byggmarknaden för bostäder. I alla fall inte på kort sikt. Antalet färdigställda bostäder har hållit